30 Tem 2012

TAVA BÖREGI




MALZEMELER

3 adet Yufka
1 Yumurta
1 Su Bardagi Süt
Yarim Cay Bardagi Sivi Yag
Lor Peyniri Veya Beyaz Peynir (ben Peynirsiz Yaptim)
Tavayi Yaglamak icin 2 Yemek Kasigi Sivi Yag
Tuz


HAZIRLANISI

28 lik Teflon Tavayi 1 Yemek kasigi sivi yag ile yagla.

YUfkanin 1 tanesinin kenarlari esit sekilde disarda kalcak sekilde ser. Disarda kalan kisimlarini en son kapatacaksin.

Simdi ise ayri bir kapa Peynir haric tüm malzemeleri koy ve iyice cirp.

Diger 2 Yufkanin her birini 3 veya 4 parcaya böldükten sonra sirasiyla tavaya önce yufka sonra sos ve bir miktar peynir serp. (BEN PEYNIR KULLANMADIM, SADE YAPTIM)
Ayrica Sosu kasikla heryerine esit sekilde dök. Bu Islemi Yufka ve Sos bitene kadar tekrarla.
En Son Yufka parcasini yerlestir, Sosunu Peynirinde serptikten sonra ilk serdigin ve kenarlari disarda kalan yufka ile kapat ve bir yemek kasigi sivi yag üstüne dök ve böregi tavada cevir.

Böregi Kisik ateste pisir, yavas yavas.


Afiyet Olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder